Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

fredag 2 mars 2012

Sweden tur-retur och helg igen...

Det brukar pirra en viss förväntan när man har en kryssning framför sej..men, men,,antingen håller gumman på att bli gammal eller har det varit för mycket av det goda på sistone men den här gången skulle jag helst ha velat skippa. Visst verkar det ganska otacksamt och "bortskämt" men det är den nakna sanningen. Men nu hade vi en gratiskryssning med lyxhytt som gick ut i mars och nästa vecka startar vi upp värmen i ranchen, så det var liksom bara att åka om snuslagret ska hålla till sommaren.
Hade gärna gett bort den till barnen om det varit möjligt och dom hade fått "langa",hehe.
Nåja, själva kryssningen var helt okej, det är den där resan upp och ner till Helsingfors som är en mara, till på köpet i det ruskväder vi åkte ner i,,huuuj! På köpet fick jag magont, skyller på den förfärliga kalvsnitcheln jag åt på hemvägen, halvrå, luktade gammal kviga, oätlig! Bläuäck!! Så för tillfället håller jag mej inte långt från toaletten..
Färdigt klagat!! Skönt att vara hemma!
 Hoppas magen är okej i morgon och söndag, utlovas ju kanonväder och polarn och jag har planerat in den årliga "åka-över-isen-till-stugan" dag. Härligt ska det bli, med en välfylld matsäck och korvgrillning när vi når vår hamn.
Var också meningen att jag skulle fixa till en riktig god, enkel middag ikväll men magen satte stopp för det. Anledningen till den middagen är att jag på båten köpte ett, som det verkar, supergott vin. Vi hade en trevlig pratstund med sommeliern på båten, jag försökte förklara för henne vad jag (vi) tycker är ett gott vin och det är ju inte det lättaste när man inte kan beskriva smaken man tycker om. Jag är dålig på att beskriva smaken på ett vin. Smakar det frukt, bär, gammal strumpa, rökt haj??? Vet inte, jag vet bara att jag har en favoritsmak men inte kan förklara hur den smakar. Men okej, jag försökte förklara så gott jag kunde åt tjejen i vinbaren och hon svingade upp en vinflaska och hällde upp,,jag drog in doften..och bara,,,AAAHHH,,tog en klunk...och var såld!!!! Mitt i prick och mer därtill!!! Jöööses!! Heaven!!!
Och priset?!...Jaadeedu! Polarn lade foten på alla bromsar men jag skulle bara ha det,kosta vad det kosta vill! Tröstade mej med att jag inte shoppat nåt i Sthlm...och inte mej emot, jag kan gärna dra i mej hela flaskan själv, jag hoppas han har foten på bromsen när det kommer till att avnjuta den också.,haha!
Synd bara att den inte finns att köpa i land, nån enstaka krog i Sthlm lär ha den så det lär bli en engångs-njutning.  Kanske tur det iallafall. Skulle ju bli en plåga att veta att den finns i butiken men inte ha råd att köpa den :) Så nu hoppas jag bara att det är ett "lyckat exemplar" jag fick med mej hem. Skulle ju vara hemskt om det är en "korkflaska" eller annars inte lever upp till minnet från resan.
Ska återkomma med text och bild av fyndet när jag får lust och tillfälle att göra nåt riktigt smaskigt som matchar med det delikata vinet!....lär inte ligga på lagring så länge:)
Annars hade vi en fin dag i Sthlm vad gäller vädret, sol och +14 gr varmt, komma i vinterjackan var ingen höjdare, kändes faktiskt konstigt att komma från ett snökaos i Helsingfors och stiga i land i ett varmt och bart Sthlm. På kvällskvisten tog vi ett bastubad och njöt sen av solnedgången och skärgården.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar