Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

fredag 13 april 2012

Andra väggmålningen på plats...

...men idag var hon inte lika styv i korken och på alerten...


En förkylning som legat på lurpass en längre tid slog till inatt som en tsunami och jag låg och kippade efter andan som en halvdöd valross när jag vaknade mitt i natten. Det gick som liksom bara att andas på ett sätt,,vilket vet jag inte, men halsen var så svälld och sjuk och andningen liksom inte lydde mej så jag fick nästan panik.


Nåja, jag har bröstat mej hela vintern för att jag inte varit sjuk så jag får väl tåla och lida lite nu.
Echinagard och vitlök ska väl hålla den värsta atacken i shack, sen får man ju lov att vila och ta det lugnt, det är ju helg:)


Efter en finrexin och en kaffe tultade jag iallafall ner till växthuset, men fick ge mej efter ett par timmar och kröp ner under täcket med min trogna Mimmivovve. Men hallen låg och frestade på i skallen, så efter en kopp varm mjölk med honung och mera echinagard tog jag fram stegen och penslarna och skred till verket.
Konturerna och en liten början fixade jag till igår kväll så det var bara att börja på.
Allt gick bra med några vilopauser,,,ända tills jag kom till svalorna...
Om de var febern eller storhetsvansinne som gjorde att jag gjorde världens största svalor vete sjutton.  Polarn kom in från växthuset och dagens fråga var " Je e stjoårår??" (skator..)
Jesses amalia,,,skator!!  Jag gillar fåglar, men skator gillar jag defenitivt inte alls!!! Värsta söndagsmorgons-saboterare och småfågelsmördare som finns!!
Där gick sista luften ur mej och jag tänkte ge upp för dagen, men tog iallafall svamp och trasa och fick bort skatorna, (jag visste ju att jag inte fått nån ro att vila om jag hade skator i hallen, bara väntat på att höra deras hemska sränande skratt..)
Efter en liten vila igen kom svalorna på plats, nu med en mera naturlig storlek och form:)
Fint,,,njaaaa,,,men iallafall personligt och något som drar till sej blickarna:)
Snart har jag en hel trädgård med eget zoo i hallen,,hahahaa!! Och sånt e kul!!


Efter en jättegod pizza som polarn svängde ihop...( utomhus, med bil, inpackad i papplåda...?? ) ska jag ta mej ett jättevarmt bad och dränka alla förkylningsbobbor!:)





HA EN SKÖN HELG!!!

2 kommentarer:

  1. Jättefint! och jag diggar fåglarna jättemycket!

    SvaraRadera
  2. Finfint :) Det är roligt med djur, våra duvor har blivit omtyckta av varje besökare hittills. :) Krya på dig vännen! :)

    SvaraRadera