Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

onsdag 25 april 2012

Sol och värme,,våååår!!!:)))

Äntligen!!! En njutningsfull dag på alla plan. Vaknar av att solen kittlar en i näsan och förstår att vi äntligen får en dag med sol och värme.
Efter en rusch i tomathuset tassade jag iväg till våra gamla växthus där våran egen "blomflicka" Marita inhyser sina penseéplantor, för nu går det inte att hålla sej längre, nu ska det pyntas med blommor på terassen! Trots att jag inte haft fram högtryckstvätten ännu och tvättat av terass, möbler och krukor så måste jag bara få liiite blomprakt vid trappan.

Synen som mötte mej i blomhuset var bara så bedårande,,åååhh!! Färgprakten, solen och dom många fladdrande fjärilarna var verkligen en glad energidos som gick rätt in i hjärtat!

Jag är övertygad att Marita har dom bästa, frodigaste och vackraste sommarblommor i hela landet, så dom som har vägarna förbi Pjelax innan midsommar ska absolut ta en tur till hennes växthus och låta er bedåras av en otrolig blomprakt!:)
Idag gick jag en god stund i lugn och ro och njöt av penséerna, tog många kort och helst skulle jag ju vilja visa alla men det kanske blir för mycket av det goda:)

Köpte hem och planterade både åt mej själv och mina flickor. Och att välja bland alla dessa färger och former är inte lätt. Hade fantiserat om enhetliga färger i varje plantering men man blir alldeles huvudyr och bara vill ha alla färger när man ska välja...så det blev en glad, blandad kompott.















Dagen avslutades med en skön prommis med Ica och Elliot. I morgon lovas regn igen så man är glad att man tagit tillvara denna fina dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar