Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

söndag 13 maj 2012

Morsdag 2012...






...var en jättefin dag! Solen har strålat från en klarblå himmel,,nåja, lite kallt, men man kan ju inte få allt, inte ens fast man är mamma!:)
Tog en riktigt latis-dag, morgonkaffet i hammocken, solbad i garagedörren:), lunch av gårdagens pasta, lite pyssel och vattning av blom och kryddplantor. På eftermiddagen tog jag tårtan under armen och vi for på kaffe till Ica där hela flocken var ihopfösta, utan svärsonen som får kämpa för levebrödet även fast det är morsdag. Sen tog gumman en långprommis me Mimmi medan polarn hämtade pizza,,jaaa, idag, igen:))
Bortskämd är jag, det vet jag bra vid det här laget och idag fick jag också så vackra saker så det är inte klokt! Det blir ju faktiskt för mycket kan man tycka,,,
men jag e ju för sjutton inte så dum så jag säger nej tack när jag en gång har ett paket i min hand!!!:)))

                                               MIN MORSDAG:)
inhemska färska jordgubbar till tårtan,,,mums!
samling vid pumpen i väntan på kaffet
sötaste Elin :)

konstverket:)
söta hjärtan från söta barn och barnbarn:)

Gott med choklad och jordgubbstårta tycker en liten gubbe :)




flocken runt bordet  och Elliot som den självklara medelpunkten:)



Ljuvliga saker åt mor, köpt på Cornelia, ny gårdsbutik i Närpes med massa mys och vackra saker

knäckebrödet och doftljuset från samma ställe



Ljus och knäckebröd kan man aldrig bli mätt på:)))

Sådärja, nu får gumman vara mer än nöjd med dagen och tackar alla sina nära och kära för en underbar dag:)

Åt mej själv plockade jag en bukett halvvissna pelargonblommor när jag vattnade mina plantor och ut i trädgården plockade jag ljuvligt doftande mandelblom och mindes min mamma...
En tradition från min barndom var att plocka en bukett mandelblom åt mamma på morsdag.
En doft och en syn som påminner starkt om mamma:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar