Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

onsdag 27 juni 2012

En kväll me vännen Nina :)

...blev det ikväll!
Solen tittade värmande fram efter regnet när jag satte mej i bilen och satte kurs mot Stobackan:)
Hade i vanlig ordning försenat mej både till hennes födelsedag och till dotterns konfirmation...suck!
Nåja nu var det inte så illa med konfirmationen, men eftersom jag såg "brickan" målad så kunde jag ju inte uppvakta förrän brickan var målad:) Och det gick ju inte på ett huj i midsommarhelgen sååå...det blev en försenad uppvakting.
Tror iallafall dom börjar känna mej, mina vänner...Gumman som alltid haltar en bit efter alla andra!!! Men man får inte säga "det är sån jag är"...utan man ska säga att "jag ska skärpa mej"!! ;) Okeeej!! (hur man nu gör det när minnet inte precis blir bättre med åren....)

Hur som haver...så hade vi en härlig kväll med prommis med Mimmi och kaffe på punshverandan med goooda kakor och snack och skratt. Mycket som ska gås igenom och repeteras när det inte är varje vecka man ses:)))
Mitt lilla hobbyfinger har nu fått för sej att det är text på brickor den vill göra...svåråtkomliga ytor på brickor med hög kant...:) Men nåja, jag lyder och min hjärna spottar "brickideer" på löpande band...som jag nu tyvärr inte hinner med att förverkliga i sommartid. En liten kvällstund blir det iallafall och då flinkar jag på så gott det går
.
Ett bord åt en annan vän hämtade jag också idag,,,så nu har hjärnan tagit en avtagsväg och börjat sin lilla runda runt den..
Sen har jag mitt lilla vattenfall som jag verkligen borde ta itu med till helgen innan ogräset IGEN börjar gro under grunden och snön faller IGEN innan jag hunnit komma till skott....
Varför är sommaren så kort???!!!!
Så är snuset slut, dags igen för en Haparandatur eller kryssning,,suck..,,husvagnen väntar på en runda,,sommarstugan hägrar,, tomatkarneval och porijazz..!!
Varför är sommaren så kort?!.... Och så ska man jobba också!! Som om det inte räckte med allt annat:)) hehe..
Satt just och tänkte att man inte haft en sommarsemester på 20 år!! Ja okej,,vi har ju två långa månader på vintrarna,,men om jag fick byta åtminstone 1 år så skulle det vara härligt!!
Jaja,,,låter förvisso som ett välfärdsproblem:)
Nog snackat! Lite bilder av mitt "brickdille", det som levererades till Nina och Felicia ikväll.




Ja nu är det ju inte så att jag målat ALLT själv!!! Dom här muggarna från Rörstrand tycker jag själv är bara så ljuvliga!! Annorlunda, charmiga och helt bedårande!! Den känslan man får av dom är att konstnärinnan varit lycklig den dag hon satte sej vid sitt staffli,, ritat på måfå och bara i sin sprudlande lycka  kastat av sej sina gamla trasor och "stassat" upp sej och känt sej som en fågel som vill flyga..:))) Härligt!! Lööv it!!



 Så Grattis till vännen Nina och lycka, lycka och mera lycka på färden i livet till konfirmanden, söta Felicia!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar