Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

torsdag 21 juni 2012

Midsommar runt knuten:)

Nu ligger den här igen framför oss,,,det som vi väntar på hela den mörka, kalla tiden på året!
Den ljusaste, grönaste, härligaste helgen på året....Ahhhh så underbar och ack så kort...
Det gäller att insupa och njuta av varje ledig stund och i år lär vi få tid, både på gott och ont, att njuta i lugn och ro. Inget trevligt samvaro med vänner, som brukligt är och som man vill och tycker hör ett midsommarfirande till..bara polarn, Mimmi, jag, en kanot och en rökt lax på sommarstugan...
Det känns lite tråkigt och konstigt men det blir säkert bra också. Inte känt mej så riktigt alert på sistone så en "tråkig" helg med sol, lugn och ro och nån tur med kanoten blir säkert en injektion med hoppupp.
Idag har polarn och jag hållit på med markisjobb på terassen halva dan. Slutresultatet blev riktigt bra, så nu behöver jag inte flänga ut och in med soffdynor och dukar varje kväll,,dessutom blev det ett riktigt bra solskydd för vårt sovrumsfönster. Lina och kompisar får husera här i morgonkväll...hoppas damerna lämnar lägret som dom fann det....:)
Inför vittnens närvaro lägger jag iallafall ut kort på hur det såg ut INNAN!:)) Efter midsommar kommer korten på efter..:)
Polarn hämtade hem midsommarlaxen ikväll också...ÅHHHH,,,så gudoooomligt god så det går inte att beskriva!! Rökt av världens bästa fiskrökare, Rönnqvist i Skrattnäs!! Han kan det där han!! Förstår inte hur han bär sej åt, men han har väl då också rökt en och annan fisk i sitt liv:) A taste of heaven!
Så mycket mer begär jag inte av denna midsommar. Sol, rökt lax en blombukett av vilda blommor och en solnedgång med bastu och kanotfärd! Lyckligt lottad man är! Jag önskar mina nära och kära och alla läsare en riktigt god helg med myspys, skratt, lugn och ro, allt i salig blandning! Ta´t lungt på kobbar och skär, på vatten och land och framförallt ta hand om och skäm bort varandra och vänner med kärlek och omtanke!! <3


Helgens favoriter!:)  Rökt lax, korsord och en fång vildblommor :)




                                           HA EN JÄTTEFIN MIDSOMMAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar