Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

måndag 16 juli 2012

17-årig bröllopsdag och marknadshelg..

Så löd senaste helgens melodi.
Men allra först en vända för att uppvakta vännen Sofia, den "nykläckta" politices magistern. Stort Grattis och hipphurra för henne,,duuktigt gjort!!:) Hennes bord fick komma hem igen, nymålat och fixat och en tavla som gåva,, som jag alldeles glömde bort att fota...
Nåja här är iallafall bilderna på kistbordet.





Lördagen fortsatte med en cykelfärd till Kristinestad och en helt otroligt smarrig XL-planka på Crazy cat. Den var så ohyggligt god så vi kunde inte ha fått en bättre "bröllopsmiddag" på vår 17-års firardag. Jag tror jag har sagt det förr,,men jag säger det igen: Har ni vägarna förbi Kristinestad och känner för en bit mat så naturligtvis styr ni stegen  hit ! Vi tackar för den den supergoda plankan och fin service!!!

Mätta och nöjda cyklade vi nerför marknadstorget som nu låg övertäckt och i vila efter en livlig dag. Istället hade nattlivet så smått vaknat till.
Solen låg över östra sidan och det delvis nyrenoverade hotellet såg inbjudande och varmt ut från skuggsidan så vi cyklade vidare över bron och tänkte ta en titt på hotellet, och sätta oss ute på terassen med en efterrättsdrink. Men se det gick inte, 15 euro i inträde, fast vi var så pass tidigt ute att ingen uppträdde eller spelade överhuvudtaget än. Och som vi sa, vi tänkte bara ta en koll och en öl eller nåt. Men nope, 15 euro. Sånt lär inte gynna affärerna! Synd om det igen inte ska funka för en restaurang och hotell som har den bästa platsen i stan och den bästa potentialen för ett riktigt mysställe....snålheten bedrar visheten...

Nåja, det finns andra ställen..och en blev två och tre i trevligt sällskap...
Mycket folk i farten och det var riktigt kul att vimla runt och snacka,, inte igår vi var ute så det var verkligen värt måendet dagen efter... Det som var meningen att bli en snabbrunda genom stan slutade först kl 2 och sen cykelfärd hemåt...också en historia,,JIHAA!!,,det kanske vi tar en annan gång... Mörkt och långt var det iallafall.:) Tänk att det lider mot höst igen,,innan vi ens fått smaka sommar!!! Hjälp!!


Deee ni, sånt behöver man inte ens smör till!!:))  Däremot 4 underbara såser och goda tillbehör. Dom friterade paprikaringarna tänkte nästan missa min gourmetmun,,trodde det var lökringar, som jag ju inte gillar. Tur för min gom att ägaren Kurt i sista sekund innan fatet for av bordet upplyste mej om den saken...GÖÖÖTTT!!!


I vimlet både upp och ner:)



Vid hotellet, där var åtminstone utsikten och fågellivet gratis:)


En söt och trevlig tjej var snäll och tog ett foto på gamlingarna på deras bröllopsdag:)))


Goa och trevliga ungdomar vid vårt bord:) Och jaa,,jag fick ju lov att lägga ut bilden! Kram på er!!:)

Goa och trevliga marknadsförsäljare..?!?!! haha,,jo men det var dom, skenet bedrar eller hur man nu ska säga!:))
Vimmel i solnedgång:)



1 kommentar: