Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

måndag 17 september 2012

en hund...blir två hundar :)

Denna stormiga måndagkväll tog jag mej an Mimmis päls som dom senaste dagarna har släppt av sej topp på topp. Dom ligger lite här och där som änglatossor i huset och i sängen. Jag låter Mr. Sam springa runt dageligen och jaga dessa tossor men han hinner iallafall inte med jobbet.
Satt ungefär två timmar tror jag och borstade och borstade och ändå är det en hel del kvar. Men jag tyckte att hon var så duktig när hon ändå hade tålamod så länge, satt och blängde lägtansfullt på godiset som jag lagt på bordet och gnydde och suckade ibland..."ska det aldrig bli klart så jag får mitt godis!!" :)
Otroligt så mycket ull det kan komma av ett stycke liten hund! Som tur är det bara två gånger i året, vår och höst som hon fäller sin underullspäls, för skulle det vara oftare fick man säkert spunk!!
Det konstiga i det hela är att hon fäller mera på hösten än våren?! Ska det vara så med Pomerianian tro,,,verkar galet! Tycker att hon skulle må mycket bättre sommartid om hon sluppit bära på den högen med ull.
Nåja, nu är största delen borta för den här hösten så nu får vinterullen börja växa och frodas. :)

                                          Skönt att få bort tycker Mimmi :)

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar