Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

fredag 14 september 2012

Tuuri...

...Finlands Mecka!
Men blääähhh säger jag igen,,precis som jag sagt dom senaste gångerna vi varit dit! Ullared i Sverige vinner då med många tusen poäng i jämförelse med Veljekset Keskinen!!
Kan inte förstå varför jag igen valde en Tuuri resa framför att få pyssla i "målarboa" en hel regnig fredag!!!...Ja kanske just för att det var regn och rusk och så är man väl en liten mal, så man tror att lyckan väntar vid ljuset, fast man vet att det blir ens död,,,eller åtminstone boooooring!!!
Sämre och sämre blir iallfall vårt Mecka! Ligger långt bort gör hela skiten, inte nog med att det ligger lång bort i längd, ligger långt bort i tiden också!! Grejor, saker, kläder osv...hör hemma nångång på tidigt 90 tal, om ens det! Deras försök att hänga med,,är just det, ett försök som inte ens kommer i närheten av ett försök!
Köpa billigt då?!?  Haha,,näähäpp, snarare dyrare!!
Vi kollade idag tex. priset på vår nya Samsung robotdamsugare, Mr. Sam:), ca 130 euro dyrare!!! än på Elgiganten!! Jo jag tackar!!!
Dessutom fungerar inget i tekniskt väg som man köper där! Polarn räknade upp allt vi har köpt där som inte fungerat eller gått sönder. Grillar, verktyg (som var kvalitetsmärke) osv.
Ryktet som har gått flera år och som lever än, är att dom köper upp billiga märkesvaror av andra klass. Och det verkar ju stämma om man tänker på det lilla vi köpt som inte hållit måttet.
En kille som medverkade i programmet Skavlan ikväll och som gjort sig en förmögenhet på aktier, sa att antingen ska man köpa skitbilligt eller så ska man köpa dyra kvalitetsgrejor om det ska vara nån ekonomi i det hela. Att handla där mittemellan är bara bortkastade pengar. Det har han ju rätt i! Och att köpa nåt i Tuuri är att köpa mittemellangrejor och dessutom bli lurad på att man tror man köper  kvalité när man köper skit.
Så för min del är Tuuri ett avslutat kapitel.punkt.slut
Men för övrigt....en pizzakväll i stormen och ovädret, en fin chattstund me dottern som gjorde mej väldans glad....så slutet gott, allting gott :)
                                          Myspysig helg!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar