Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

måndag 29 april 2013

kära lilla sommarhus...

som man längtat! Men ännu ingen värme i sikte och isen ligger fortfarande sörjig i vår vik..men snart så,,snart! :)
Vi tog en runda för att överblicka vad isläget gjort med vår brygga och kunde till vår lättnad konstatera att den klarat sej i år,,peppar,peppar...men nu kan väl inget mera hända i vår hoppeligen.

I vanlig ordning satt min sk. "truten Alfons" ( fast det e en fiskmås hehe) på bryggan med sin nya fru,,tror han byter fru varje vår den rackarn! Hur jag vet det?? Tja, jag kanske inte vet, men har ser lika nyförälskad ut varje vår så jag antar att det är en ny flamma :D Eller så är han bara en ovanligt kärleksfull och omtänksam trut...fast han inte är en trut.. :)
Svanarna i grannens vik simmade också runt, dom har varit gifta rätt länge nu så där är allt tryggt och vardagligt, inget extra tjafs och gulligull där inte,,,gäller att få till några ungar, mata, simma runt och få barnen att flyga ur boet bara innan hösten och flytten, sen börjar det om igen nästa vår. Men dom är nog så ståtliga och vackra där dom glider fram.
Vårt eget svanpar, Göta och Axel såg jag däremot inte till, men dom brukar bygga sitt bo tvärsöver viken så antagligen fanns dom där ute nånstans.

Härligt iallafall att se att snödrivorna nu var ett minne blott, mindre härligt var det att komma till ett icke höststädat hus...suck! Vintern kom för snabbt på i höstas, eller var gumman för lat för allt blev bara inkastat från altanen, jord och vissna blommor i utekrukorna, dessutom har vi lånat bord o stolar och lite porslin därifrån när Lina hade sitt kalas, så det såg verkligen bedröööövligt ut!! Så det misstaget gör man inte om!!
Blir att ta en solig dag nu och köra fram som en tornado för att få allt i skick tills den riktiga värmen kommer...om den kommer, man börjar ju tvivla på den saken!




Men vårkänslor det fick man! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar