Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

lördag 27 april 2013

Städdag i pepparkakshuset :)

Det blev en städlördag i lilla huset vid skogens slut.
Tack vare två nya växter jag inhandlade igår och det småruggiga vädret utomhus så gick städningen som en dans! Skönt att man kan känna glädje och inspiration till städning av nåt så litet som en krukväxt:)

Blev också en inspektion av vitrinskåpet för att hitta nåt kul och kom på att lägga fram lite arvegods i toaletten, mammas små fina glas som det bara finns ett av varje av och som bara står och dammar i skåpet kan väl hellre få komma fram och sprida lite glädje på "tryckeriet" eller hur?! :)  Dessutom är det väldigt praktiskt att ha koll på småsmycken som annars ligger osynliga i lådor, dom är ju också en prydnad i sej.
Jag blir mer o mer förtjust i alla dessa ärvda saker, speciellt glasgrejor är ju så charmiga med sina utkrusningar för att inte tala om alla minnen som är förknippade med tingen. Fammos gamla kakfat fick också komma fram och bli "blombord" till jasminen. Underbart!

Efter maten tog jag itu med det roligaste...textmålning på klaffbyrån som jag ska förära barnbarnet Elin med till födelsedagspresent. Dessvärre kom mörkret och att måla i lampskenet som blänker och bländar är inte det bästa...får fortsätta i morgon så har man nåt kul att vakna till :)






Ha en skön helg i stugor o kojor! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar