Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

torsdag 16 maj 2013

Sommar och Ishockey...

hör och häpna tittar gumman på!! :) Väntade på "halv åtta hos mej" på fyran men mat får tydligen utgå ikväll, verkar vara hockey för hela slanten hela kvällen. Finland-Slovekien 4-3 nu just, rätt spännande, men mina nerver håller inte trycket för att sitta och titta hela tiden, räcker med att lyssna när kommentarsrösten börjar stiga i falsett, då vet man att nåt är på gång :)

Så kom äntligen den härliga sommarvärmen idag! Jejj så skönt, så skönt!! Och till min stora lycka hade jag växthusjobbet undanröjt så jag har fått tillbringa heeela långa dagen utomhus och i trädgården.
Mycket blev gjort, så otroligt skönt att få en heldag och inte behöva stressa från en sak till en annan.
Gårdagens soppa, bara att värma till middag, så inte ens det tog min dyrbara tid:)
Mitt vattenfall är på gång, bär stenar, skottar sand och murar...och murar och blir inte nöjd. Man lär sej efter hand, så egentligen borde jag få börja på nytt för nu vet jag hur jag SKULLE ha gjort...
Men nåja, det blir väl ditåt iallafall bara det blir färdigt, men så himla massa jobb än, inte bara med fallet men allt runt omkring.
Nu har jag satt det där på flerårsprojektet, så det får ta den tid det tar, tänker inte stressa.
Men nu fick jag en vattenfalls pump till morsdag,,,skulle ju gärna vilja ha igång det i år.... :)
Hann också plantera om inneblommorna idag, rensa lite i rabatterna och måla om en lykta, ett par sommarstolar som rostat på armsäten osv...och njuuutit av solen, fåglarna och kaffe med gobulle.
Det märktes tydligt när jag tog kväll att jag haft tid att fundera ut och verkställa "hyss".
Kom på den smarta ideén att hänga upp gardiner på utsidan!!!!! Haha,,jo men jag tänkte, har man inte en inglasad mysveranda så gör man väl det lilla man kan för att få den romantiska känslan av ett uterum :)
Med små medel och gamla gardiner och vips hade man ett litet mysrum. Det enda som fattas nu är sommarblommorna i krukor och urnor. Och det hämtar man hos Marita, Finlands frodigaste blommamma! Ja inte Marita själv, men hennes blommor :)
På gång, vattenfallet ligger under natttäcket, bara att gäspa, kavla upp ärmarna och börja på!

Polarn och alla andra bönder kör för full rulle, till glädje för fiskmåsarna :)

Skööönt med värme tycker Tuss som inte lider av nån vårstress inte :)


Blommor och björkens mössöron exploderade idag i 23 +, och flugsnapparen satt och myste en stund 


Joodå, nu har det väl snurrat till ordentligt för gumman,,,gardiner på utsidan :)

Trevlig kväll,, nu hejar vi på Krista!!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar