Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

tisdag 9 juli 2013

Midsommar me goa syrran, helg me goa vänner :)

Och full rulle med att insupa sommaren...
Så för bloggandet vill det inte finnas nån tid fast det är mycket man skulle vilja ha dokumenterat.
Midsommar kom och gick med härligt väder och sällskap.
Fick hem kära syster från sveariket och vi gosade oss på sommarstugan. Bastu med björkris, bad, gomat, och döttrarna kom inkörande med jämna mellanrum för en middag och sällskap.
Syrrans dessert, fläderblomsparfait med jordgubbar och citronmeliss blev en succé, inte minst för minstingen Elliot som åt nästan med både händer och fötter för att få i sej allt med fart :)

Och senaste helg kom hon så äntligen, min ungdomsvän från Norrvalla Folkhögskola.:) 40 år sen vi såg varandra sist, men vi började där vi slutade.
Så härligt att få umgås med henne och hennes trevliga man och prata minnen och händelser genom livet. Det lär då inte gå 40 år till innan vi träffas, det är då säkert.
Vi hängde ihop som ler och långhalm från första dagen i skolan, bodde ihop i samma rum och delade allt, förutom pojkvänner :)
Pratade nätter igenom och hade så himla kul man kan ha när man är 16-17 år.
Sporadisk kontakt hade vi de första åren, sen kom familj, jobb och livet emellan och vi tappade bort varandra. Men för 2 år sen sökte jag upp henne, ett litet detektivjobb, eftersom jag glömt hennes namn som gift. Men jag hittade henne :) Som tur var bodde hon fortfarande i Leksand så det gjorde det hela lättare.
Sååå jädrans kul att återigen få kontakt med henne :)




















                                                       En underbar midsommar :)

          Och en minst lika underbar helg med Eva och Arne :) 


Så kom hon då äntligen min vän,,,gissa om glädjen var stor, så stor så tårarna föll :)

 Vi hann med en del förutom en massa prat och skratt, äta på skäre, tomatkarneval i Näsby, äta ute i Kristinestad på Crazy Cat, en jättegod XL planka, ut på sightseeing i nejden och Eva och jag fick en halv natt i pratet när polarna lagt sej. Underbart!! :)



                    Tack för härliga stunder Eva och Arne!! :)

Nu väntar en ny helg, polarn och jag drar iväg med husvagnen dit näsan pekar för att fira hans 50-års dag...pojken blir stor :)
Vi hoppas på lika fint väder och så förståss....god mat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar